Modul 3

Bevidsthedens fødsel

Tilhørende spejling og læsning:
Hvad er udtrykket for dit grundmønster i dag. Fem udtryk for dine hæmninger og barrierer, der er aktive her og nu samt de kompetencer, som du udfolder gennem dem i dag.

 

Betydning af fostertilstanden og fødslen for din bevidstheds grundtilstand og bevægefrihed. Beskrivelse og oprensning af de typiske udfordringer der sker i forbindelse med fostertilstanden og hvordan de danner grundlag på forskellig vis for vores bevidstheds muligheder og umuligheder.

Meditation: Du bliver bragt ind i en tilstand af tryghed, der forløser dybt og sætter dig i kontakt med dine hæmninger og barrierer fra et konstruktivt udgangspunkt.

Øvelse: Tag en hæmning eller barriere ad gangen og gennemgå betydningen af den i dit liv. Hvor kan du se, at det har fat og hvor vil det være let for dig at begynde at arbejde på at ændre det her og nu?

 

Dannelsen af dit grundmønster i forbindelse med bevidsthedens automatiske udrækning efter fødslen – hvad danner grundmønsteret og hvorfor gør det det. Forskellige typiske variationer og komplikationer. Typiske betydninger for fødslen af bevidstheden og også for udfoldelsen senere i livet. Modningsprocesser de første 7 år og gennem livet.

Meditation: Genmøde med dine hæmninger og barrierer og deres styrkeversioner – dine superkompetencer

Øvelser: Hvor ser du dine superkompetencer folde sig ud i dit liv? Giv det din opmærksomhed og se, hvad det gør her og nu og den næste tid.

 

Dine hæmninger og barrierer som træningsredskaber og direkte genveje til visdom og kapacitet. Hvordan fungerer dine hæmninger og barrierer i forskellige niveauer. Hvad koster det på energi og bevidsthedskontoen, hvis du ikke balancerer dem? Hvordan giver de dig adgang til udsyn, indsigt og kompetencer, som du enten har svært ved at nå eller måske har adgang til nogle steder i livet og ikke andre? Hvordan ’går man lige på’ en hæmning, en barriere?

Meditation: Antænding af din ufravigelighed fra det sted, hvor du kan læne dig ind i dig selv.

Øvelser: Find så mange af dine barrierer og hæmninger som muligt og prøv at ’gå lige på dem’- noter, hvad som sker. Du er i gang med at danne dit ’skoleskema’ for den næste tid i livets skole.

 

Kend dine lus på travet og sørg altid for at levere din højeste præstation uden pres. Hvordan fanger du dine hæmninger og barrierers skyggeversioner og bruger dem automatisk til hele tiden at rette ind, så du ikke aktiverer dine hæmninger, barrierer eller den version af dig selv, som du ikke kan stå ved. I stedet åbner du til din adgang til din totale kompetence og balance i en version, der kan modstå mere og mere pres uden at det koster energi eller stress.

Meditation: Fang dine mindste reaktioner og giv dem plads uden at slippe grebet.

Øvelser: Lav lister over de lus du har fundet i hverdagen og sæt dem i kasser efter hvilke barrierer og hæmninger, som de hører til.

 

På det her tidspunkt har du fået en rytme og en egen tradition for at arbejde med din bevidsthed, som er en naturlig del af din hverdag. Du har en automatisk reaktion på, hvis din bevidsthed eller din energi ændrer sig og du ved, hvad du kan gøre for at rette op og håndtere det, så det ikke bliver et problem. Det er automatisk bevidsthedsoptimering, der er installeret.