Oplever du problemer med betaling på Mariannes hjemmeside eller i Simplero?
Vi har lavet denne lille guide til dig.
I nogle tilfælde er det nok at bruge anden browser.
Hvis du feks har klikket på et link på facebook via deres app, vil du i nogle tilfælde opleve at linket åbner i facebooks egen browser. Det kan godt give problemer. Det er ikke altid til at se, men en måsde at teste det på er, at åbne browseren direkte på din enhed og gå ind på mariannes hjemmeside og søge efter den vare, som du ønsker at købe.
Er popup-vinduer blokeret?
Når du har indtastet dine kortoplysninger og trykker dig videre, skal betalingen godkendes med sms eller Mitid. Dette foregår i et popup-vindue. -Det kan i nogle tilfælde være blokeret på din enhed.
Du kan have installeret en adblocker eller bruge en browser, hvor adblockeren/skjoldet er indygget – Som det feks er i den browser, der hedder “Brave”
Denne fejl opleves typisk sådan:
Du har indtastet dine kortoplysninger og accepteret vilkårene og trykker på “gennemfør køb” – Men der sker ikke mere.
Er dit kort aktiveret til onlinekøb
Det er ikke alle banker, som automatisk aktiverer dit kort til onlineshopping. Hvis du ikke har brugt dit kort online før, kan du kontakte din bank/sparekasse og høre dem ad.
For du kan bruge dit kort til onlinebetaling, skal der, der hedder 3D secure være aktiveret.. Det er en sikkerhedsforanstaltning, som gør at du kan godkende dine køb med sms eller Mitid. Du kan aktivere funktionen på knappen nedenfor. (Åbner en ny side hos nets).
På siden der åbner, kan du også læse mere om sikkerhed ved onlineshopping.
Denne fejl opleves typisk sådan:
Der kommer en fejlmeddelse, hvor der står noget i retning af
“Der var et lille problem med det indtastede
Der var problemer med følgende
Betalingen gik ikke igennem: not (som 3d secure og (strong authification provided og subsequent recurring))”
Har du været igennem ovenstående, men stadig har problemer?
Så kan du skrive til os på webmariannelane@gmail.com -Hvis du får en fejlmeddelelse ved køb, må du meget gerne tage et screenshot af fejlen og sende den til os.
Når du skriver, vil vi tjekke om andre betalinger går igennem. Hvis de gør det, kan det tyde på, at det er et lokalt problem hos dig.
Nogle gange kan det svare sig lige at vente lidt og prøve igen og se om problemet er løst af sig selv.
Ellers kan vi anbefale at du kontakter din bank og hører om de kan hjælpe – Her kan det også være en god ide, at have et billede af eventuelle fejlkoder/meddelelser